De voordelen van een magazine voor (personeels)leden

Je leden of personeelsleden op de hoogte houden over het reilen en zeilen in je organisatie: vaak is het geen evidentie. Mails worden over het hoofd gezien, niet iedereen is actief op sociale media,… Misschien is een eigen ledenblad of personeelsmagazine wel het overwegen waard?

Hoe maak je van je merk een smashable brand?

Sta ons toe even een open deur in te trappen: een merk is méér dan een naam en een logo. Een sterk merk bestaat uit heel wat elementen die onlosmakelijk met het brand verbonden zijn en een grote herkenbaarheid creëren. Je kan er voor jouw bedrijf misschien enkele opsommen. Maar is jouw merk ‘smashable’ genoeg?

Wat alle goede copywriters goed doen

We kennen ze allemaal, clichés als ‘kill your darlings’, ‘KISS’ (Keep It Short and Simple, Stupid) en ‘gebruik storytelling’. Dat zijn inderdaad gouden tips om sterke, overtuigende teksten te schrijven. Maar het ultieme geheim van goede copywriters, dat verklappen we je in deze blogpost.

Waarom elk bedrijf een bedrijfsmagazine nodig heeft

De meeste steden, organisaties en grote bedrijven geven een eigen magazine uit. Maar er zijn weinig kmo's die een bedrijfsmagazine (laten) maken. Nochtans is het de ideale manier om klanten te informeren en te binden, versterkt het je bedrijfsimago en is het effectiever dan een reclamecampagne.

Owned, paid en earned media: de basics

De goudkleurige designkraan van onze klant Aqualex kreeg een plekje in het interieurmagazine vtwonen! De kraan is deze maand te spotten in de openingsrubriek, waar een pak mooie spullen getoond worden. Fantastisch nieuws, want het tijdschrift heeft in Vlaanderen een oplage van meer dan 25.000 exemplaren. Maar waarom is zo’n redactionele vermelding - earned media dus - eigenlijk zo waardevol?

6 tips om een sterk merk te creëren

Een sterk merk staat of valt met herkenbaarheid. De basis is een goed logo dat de identiteit van je brand weerspiegelt én dat onderscheidend is. De stijl daarvan trek je door in al jouw andere communicatie: je visitekaartjes, offertes en facturen, website, bedrijfskledij,... Maar hoe kom je tot een sterke huisstijl?

Lofzang op een merk dat klopt

Weken hadden we er al over gepraat, maanden zelfs: zouden we nu wel of niet maaltijdboxen uitproberen? We bleven maar twijfelen, over de prijs, over het aantal boxen per week,… Al maanden kwam het onderwerp af en toe ter sprake. Toen we eindelijk de knoop doorhakten - we zouden het doen! - moesten we nog op zoek naar een leverancier.

Waarom we ons bureau Capone noemden

Het is een vraag die je je ongetwijfeld al hebt gesteld: vanwaar in godsnaam de naam Capone voor een communicatiebureau? Heel simpel: Al Capone was en is een sterk merk. Zo eentje dat we zelf ook willen worden.

Met dit persbericht lanceerden we Capone

Een nieuw bedrijf lanceren, dat doe je niet in stilte. Zo pakten wij het aan: we verstuurden een persbericht naar de regionale pers en naar de vakpers. Dat leverde enkele mooie artikels op, zowel online als in de krant.