Hoe je als merk een corporate identity creëert, een imago opbouwt én dat in stand houdt: Marley Spoon heeft het begrepen.
Sterke identiteit
Ook al werden we om de oren geslagen met reclame van HelloFresh en Smartmat, ons oog viel al snel op het van oorsprong Britse bedrijf Marley Spoon. Niet alleen om de redelijke prijs, maar vooral om de identiteit van het merk. Doorslaggevend was de gevarieerde cuisine - van klassieke keuken met een twist (denk rozemarijnkippetje met aardappeltjes en citroenmayonaise) tot de hipste gerechten uit New York (denk vegetarische hotdogs met chilichutney).
Combineer dat met een fantastische huisstijl met aandacht voor woord én beeld, een gebruiksvriendelijke website en duidelijke recepten en je krijgt een plaatje dat volledig klopt. Je merkt het: ik ben fan. Zware fan. Net als mijn man trouwens. Het gaat voor ons niet alleen meer om gevarieerder en gezonder eten. Koken is weer een belevenis geworden.
Op het vlak van klantenbinding hebben ze bij Marley Spoon trouwens weinig te leren. Bij de eerste levering zat een handgeschreven (!) kaartje om ons welkom te heten als nieuwe klant. De ingrediënten van elk gerecht vind je samen in één papieren zak met het logo van Marley Spoon. En na elke levering krijg je de vraag om de recepten te evalueren, waardoor je als klant het gevoel krijgt dat jouw mening er echt toe doet.
Hoe je als merk een corporate identity creëert, een imago opbouwt én dat in stand houdt: Marley Spoon heeft het begrepen. Zo maakt het van zijn klanten echte fans en ambassadeurs - zo bewijst deze column. (Trouwens: nee, ik word niet gesponsord door Marley Spoon. Maar als je er iemand kent: bezorg hem/haar gerust mijn contactgegevens ☺)
Foto: Marley Spoon.
Hoe je jouw merk een sterke visuele identiteit geeft, daar weten we bij Capone wel iets van. Net als over heldere teksten. Geef ons een seintje en we wisselen graag eens van gedachten!
Of je nu een logo of een complete huisstijl nodig hebt, een folder wil laten schrijven en ontwerpen of wil uitpakken met een heus magazine: bij communicatiebureau Capone uit Kortrijk ben je aan het juiste adres!
btw BE 0668.428.285
Veemarkt 1 bus 3
8500 Kortrijk
Noordstraat 55
8500 Kortrijk
Pieter - 0472 27 16 79
Joke - 0479 73 23 96