Lofzang op een merk dat klopt

Weken hadden we er al over gepraat, maanden zelfs: zouden we nu wel of niet maaltijdboxen uitproberen? We bleven maar twijfelen, over de prijs, over het aantal boxen per week,… Al maanden kwam het onderwerp af en toe ter sprake. Toen we eindelijk de knoop doorhakten - we zouden het doen! - moesten we nog op zoek naar een leverancier.

Hoe je als merk een corporate identity creëert, een imago opbouwt én dat in stand houdt: Marley Spoon heeft het begrepen.

Sterke identiteit

Ook al werden we om de oren geslagen met reclame van HelloFresh en Smartmat, ons oog viel al snel op het van oorsprong Britse bedrijf Marley Spoon. Niet alleen om de redelijke prijs, maar vooral om de identiteit van het merk. Doorslaggevend was de gevarieerde cuisine - van klassieke keuken met een twist (denk rozemarijnkippetje met aardappeltjes en citroenmayonaise) tot de hipste gerechten uit New York (denk vegetarische hotdogs met chilichutney).

Combineer dat met een fantastische huisstijl met aandacht voor woord én beeld, een gebruiksvriendelijke website en duidelijke recepten en je krijgt een plaatje dat volledig klopt. Je merkt het: ik ben fan. Zware fan. Net als mijn man trouwens. Het gaat voor ons niet alleen meer om gevarieerder en gezonder eten. Koken is weer een belevenis geworden.

Op het vlak van klantenbinding hebben ze bij Marley Spoon trouwens weinig te leren. Bij de eerste levering zat een handgeschreven (!) kaartje om ons welkom te heten als nieuwe klant. De ingrediënten van elk gerecht vind je samen in één papieren zak met het logo van Marley Spoon. En na elke levering krijg je de vraag om de recepten te evalueren, waardoor je als klant het gevoel krijgt dat jouw mening er echt toe doet.

Hoe je als merk een corporate identity creëert, een imago opbouwt én dat in stand houdt: Marley Spoon heeft het begrepen. Zo maakt het van zijn klanten echte fans en ambassadeurs - zo bewijst deze column. (Trouwens: nee, ik word niet gesponsord door Marley Spoon. Maar als je er iemand kent: bezorg hem/haar gerust mijn contactgegevens ☺)

 

Foto: Marley Spoon.

Hoe je jouw merk een sterke visuele identiteit geeft, daar weten we bij Capone wel iets van. Net als over heldere tekstenGeef ons een seintje en we wisselen graag eens van gedachten!