Waarom we ons bureau Capone noemden

Het is een vraag die je je ongetwijfeld al hebt gesteld: vanwaar in godsnaam de naam Capone voor een communicatiebureau? Heel simpel: Al Capone was en is een sterk merk. Zo eentje dat we zelf ook willen worden.

Helder communiceren over je bedrijf en je producten/diensten is van levensbelang.

Zelf mensen uitschakelen? Dat deed Al Capone zelden. Hij deed zich voor als een soort Robin Hood, gaf eten aan de armen en betaalde het schoolgeld van kinderen. Capone had een opmerkelijk verhaal waarmee hij mensen kon overtuigen. Hij had de techniek van storytelling zeer goed onder de knie. En laat dat nu precies zijn wat wij willen doen: sterke verhalen met overtuigingskracht maken.

Andere criminelen opereerden in de luwte, vaak ondergedoken, maar Capone zocht de schijnwerpers op. Hij was zo flamboyant dat hij een ijzersterk merk werd. Bovendien kende zijn vindingrijkheid geen grenzen. Hij was zo inventief dat hij een imperium kon uitbouwen met een omzet van zeker 105 miljoen dollar per jaar, met ongeveer 185 medewerkers. Wist je dat studenten aan de businessschool van Harvard tegenwoordig nog altijd bestuderen hoe Capone zijn illegale zaken regelde?

Capone: crimineel creatief

In welke sector je ook werkt, de concurrentie is vaak moordend (dat wist Al Capone maar al te goed :-)). Helder communiceren over je bedrijf en je producten/diensten is dan ook van levensbelang. En laat dat nu net onze missie zijn: bedrijven en organisaties helpen om hun verhaal te vertellen, in woord en in beeld. Daar gaan we elke dag voor!

Zin om ons beter te leren kennen? Mail ons op shoot@capone.be!